Punktligt arbete

Blindskrift. Just nu sitter jag och översätter Exodus, andra Mosebok från blindskrift till vanlig skrift. Efter ett par dagar nu så kan jag nästan läsa helt och hållet, men eftersom det är på Swahili så blir det hela lite krångligare kan man säga! Egentligen gör jag det för nöjes skull, men de jag jobbar med tycker det är helt fantastiskt att jag vill lära mig denna punktliga skrift så att jag kan komma dit i framtiden och jobba inne på deras kontor.

Imorse åkte Robert hem till Svea rike igen. Han är vår sista "gäst" här, om man nu kan kalla honom det. Nu är det bara 3 veckor kvar tills vi åker hem! Helt galet. Det ska bli skönt att komma hem samtidigt som det är nu man börjar komma in i arbetet och lära känna människorna bättre. Men man ska väl sluta på top, som vår forna pastor Stefan sa.

Kommentarer
Postat av: Anncatrin

Hej Elin!



Jag är imponerad av dig att du kan läsa swahilisk punktskrift! Jag tycker bara det känns som någon har prickat papper lite här o där - men du har väl det man kallar fingertoppskänsla! :) (hahaha - nu var jag nästan lite vitsig)



Ikväll har vi gjort vårt första besök på "ditt tillfälliga Maxi stormarknad" som nu ryms i en lagerlokal något kvarter bakom karamellen. "Mysigt" kan jag nog inte kalla det - men trevligt var det att se varorna samt icke minst personalen igen! :)



3 veckor!! Så kul det ska bli att se dig igen och höra ditt underbart smittande skratt! Ha det nu helt underbart gött de sista veckorna, ta hand om dig, så ses vi snart!



Massa kramar från mig, men resten av familjen hälsar oxå!!

2010-04-15 @ 22:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0