Jag har hittat den effektiva attityden när man går på stan!

Idag var jag lite extra irriterad på alla försäljare inne i stan. Speciellt när samma kille kommer flera gånger, så jag stannade upp, tittade honom i ögonen och sa: Lyssna på mig! Lyssna på mig! Jag vill inte, jag tänker inte och jag kommer inte köpa någonting från dig!! Tack, hej då! Det funkade. Jag tror han blev lite rädd för mig, men jag menar, hur lång tid ska det behöva ta för att få någon att fatta att man inte tänker köpa en batikmålning som varenda försäljare går runt med!? Kom med något outstanding, något annorlunda, något annat helt enkelt. Oj vad bitter jag låter.

Idag har jag guidat runt några svenskar inne i stan. De köpte MASSOR av souvenirer och dylikt. Jag måste också köpa på mig lite mer innan jag åker hem..men hur ska allt få plats i bagaget? Jag får endast köpa sånt jag verkligen vill ha och inte allt som är fint helt enkelt.
Nu ikväll har vi haft macka och te-kväll med tjejerna från sverige och vår granne Juuso och hans familj. Engelska, finska och svenska. Man blir lite segt i huvudet av alla språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0