Sjuka, pårökta, hemska, avskyvärda kryp!

Det har hänt något jättehemsk. En vän till oss som bor på stationens guesthouse har blivit misshandlad och rånad. Igår när hon mitt på dagen skulle in till stan och träffa en kompis så blev hon lurad av en man (som både hon och jag träffat en gång förut) som skulle visa vägen till en marknad, men istället fördes hon till ett avskilt område där den där mannen och en till slog henne, försökte dränka henne och tog alla hennes saker. Av någon anledning slutade de och försvann och några förbigående hjälpte henne att komma därifrån. Jag fick en chock när jag träffade henne igår kväll, gul och blåslagen hela hon! Vi tackar Gud att hon är vid liv, för det hade nog inte de där sjuka, avskyvärda hemska männen tänkt. Det område hon hamnade i är tydligen ett känt "kriminellt" område där människor blivit slagna och till och med mördade förut.
Hon mår under omständigheterna bra, men behöver mycket förbön.

Ni behöver inte vara oroliga för oss, vi är aldrig ensamna i stan och följer inte med främlingar. Det här är inte direkt vanligt här och speciellt inte mitt på dagen. Men jag kan inte fatta att människor kan vara så grymma! Jag blir så arg!!! Och att man har träffat människan förut, det är ju verkligen sjukt. Det var när vi var inne i stan förra veckan (skrev ett inlägg om det) och massa försäljare kom fram. En av dem var riktigt trevlig och ville inte direkt sälja något utan ville bara prata. Jag tycker inte om att prata med försäljare som kommer upp sådär så det var de andra tjejerna som gick bakom mig som snackade med han. Så när Marjut, hon som blev misshandlad, träffade den här killen igen så tänkte hon ju att han är reko. Men icke!

Idag är de inne i stan och rapporterar till polisen. Inte mycket hopp där inte, men eftersom han har hennes telefon så kanske de kan lokalisera honom på något sätt. Polisen i det här landet fungerar inte riktigt på samma sätt som i Sverige. Försöker komma på likheter, men det är svårt... hum..betong har de, så en likhet finns iaf.

Kommentarer
Postat av: Leif

Otäckt det där med misshandeln, det är kanske läge att inte åka ensam till Arusha...

Hoppas det är bra med er i övrigt.

Din felstavning skapade associationer hos mej och såg framför mej en polis med ben av betong!!! Kanske en som rör sej långsamt och det skulle vara gemensamt med svenska poliser, ja det stämmer nog!

Du skrev ju inte var betongen var men...



Hälsningar Leif

2010-03-20 @ 17:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0