Den bekväma sanningen

Härom dan skämtade jag och Sara om att få malaria precis när man ska åka hem. Det skulle vi inte gjort, för Malarias bästa vän som heter Salmonella dyker ofta upp när man minst anar det. Så nu sitter vi här och funderar på om vi ska åka in och testa oss. Sara är den som har mest symptom, som vanligt, så det vore nog klokt att göra det idag och inte imorn...

Nu ska Sara duscha. Första gången sen i lördags. Det är så man lever här. Ingen bryr sig. Äcklig, inte äcklig- spelar ingen roll. Sara är lite skeptisk till att jag skriver detta, men sanningen och endast sanningen skall sätta oss fria. Jag däremot är fräshare än någonsin. Marscaran sitter kvar sen igår, dushade i söndags och går runt i samma pyjamas hela dagarna. Känns som att det är salmonellans hemmamatch detta.
Nej, vi är inte bittra. Bara väldigt bekväma.

Kommentarer
Postat av: sara

amen sista, amen!

2010-05-04 @ 10:27:01
URL: http://saraitanzania.blogg.se/
Postat av: mor

Hur ska det bli när ni kommer hem... Gammalt smink, lortiga kläder. Det blir i alla falll vansinnigt roligt att träffas. Vi längtar!!!

2010-05-04 @ 21:05:21
Postat av: Sara Katt

det här gillar jag. heja er och smutsigheten!

2010-05-04 @ 22:47:00
URL: http://kitzekatze.blogspot.com
Postat av: Anncatrin

Hoppas magarna lugnar ner sig o hemresan kommer gå bra! Ska bli kul att se dig igen oavsett hur du luktar o ser ut... ;) Känner lite igen mig i beskrivningen, det är nästan som när man är hemma med småbarn, man känner sig ofta lagom fräsch med inklent snor och diverse gröt- och matrester i kläder, hår... Jag försöker fräscha till mig mellan varven, om jag hinner med/orkar... Vi ses!! kram

2010-05-05 @ 09:56:25
Postat av: robert

Hoppas att ni har mage att åka hem. Här skiner vi ikapp med solen. En del skulle säga att ni ska ta er till vara, men jag tycker ni ska ta er till Kristinehamn. Skippa hålan denna gång och håll land, dvs Svea rike i sikte. Ett Ps 121 är alltid bra till slut.

2010-05-05 @ 18:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0