Sista minuten

Några av Jakobs sista ord var: "Jag tar en dusch" 20 minuter innan han skulle sätta sig i taxin och åka till flygplatsen. Han packade ihop sitt liv på mindre än 2 timmar och hann med nöd och näppe med att skriva ut sina flygbiljetter eftersom det blev strömavbrott precis i sista sekund. Detta är Jakob i ett nötskal! Sara och jag satt bara och tittade på och skrattade åt alltsammans.

Nu är det bara vi kvar. Jakobs rum har förvandlats till tvättrum och gästrummet har blivit packrum. Vi satte igång och packade direkt när taxin körde iväg honom. Ja jag vet att det är en hel vecka kvar, men har man lust att göra någonting när man inte har nåt annat vettigt att göra så är det väl lika bra? Impuls är det bästa som finns, det är alltid kul för stunden:)

Ikväll ska vi titta på Sagan om de två tornen- extended version. 4 timmar film i toppklass! Till detta äter vi Saras söndermicrade mandazi (afrikansk frityrbulle) och hårda spagettistrån (vanligt förekommande snacks hemma hos familjen Andersson). Det ekar i kylskåpet som ni kanske förstår.

Nu ska jag gå över och hämta kattungen Chui. Han ska bo hos oss den här veckan till Saras stora förtvivlan. Varje gång hon skriker så måste jag komma och kattlådan är mitt huvudansvar- dessa två krav ställde hon innan vi tackade ja.

häprä!

Kommentarer
Postat av: Emma Nilsson

Ha ha, det låter precis som min bror det, nu känner ni honom verkligen. Efter att ha bott ihop så länge är ni väl nästan släkt...

Hoppas er sista vecka blir riktigt bra! Har varit så kul att följa er här, blir ett litet farväl för oss bloggläsare också när ni åker hem.

Stor Kram till er båda!

2010-05-03 @ 21:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0